Möt marknadsteamet bakom CTC

Möt marknadsteamet bakom CTC

I en värld där marknadsföring och kommunikation spelar en avgörande roll för företags framgång är marknadsavdelningen på CTC AB en kärnpunkt för att säkerställa att budskap når rätt målgrupper på ett effektivt och engagerande sätt.

Med en stark sammanhållning och en passion för att vara i framkant när det gäller marknadsföringsstrategier och reklamkampanjer, är marknadsteamet på CTC både flexibla och redo för de utmaningar de ställs inför.

Ett sammansvetsat team

Marknadsavdelningen består av sju personer, med en blandning av olika yrkesroller och erfarenheter. Tillsammans är de ansvariga för en mängd olika uppgifter inom marknadsföring och reklam. Marknadsteamet på CTC arbetar tillsammans med att ta fram och implementera marknadsföringsstrategier för att främja CTC, Bentone och Turboflame.

Genom att hantera allt från skyltar, broschyrer, och produktblad till websidor, sociala medier, digitala kampanjer och evenemang, spelar de en avgörande roll för att bygga och stärka varumärkena inom företaget.

Marknadsteamet samarbetar med flera aktörer både inom och utanför bolaget för att vara närvarande och engagerade på alla nivåer. Deras huvudsakliga samarbete sker med sälj- och exportavdelningen, samtidigt som de hjälper andra avdelningar när det behövs.

"Vi är ett gäng med olika personligheter och erfarenheter som ger en bra mix."

Leni Andersson, gruppchef för marknadsavdelningen

Vad som verkligen utmärker marknadsavdelningen är deras sammanhållning och ömsesidiga stöd. Varje individ har olika ansvarsområde, samtidigt som de arbetar som ett tight sammansvetsat team där de hjälper och stöttar varandra för att uppnå de gemensamma målen.

Vad är era största utmaningar?

- Att hålla oss relevanta och konkurrenskraftiga är vår ständiga utmaning. Vi arbetar hårt för att säkerställa att vårt material är uppdaterat och att vi når ut till vår målgrupp på bästa möjliga sätt, säger Leni Andersson

Bästa marknadsförare 2023


År 2023 vann de priset som årets Marknadsförare på företagsgalan i Ljungby, vilket både marknadsavdelningen och CTC är mycket stolta över.

Så här löd motiveringen:

”Genom kreativ marknadsföring har man utvecklat det lokala småländska företaget till en av Europas ledande aktörer i sin bransch. Man har fördömligt lyckats behålla den lokala känslan för Ljungby och sina innovativa produktlösningar samtidigt som man expanderat internationellt. Strategisk marknadsföring har utvecklat verksamheten och stärkt företagets varumärken.”

"Det är skönt att få ett kvitto på att det vi gör är bra"

Johanna Prytz, marknadskommunikatör

Om marknadsavdelningen

Antal personer: 7 st.
Arbetsuppgifter: Ansvarar för marknadsföring och reklammaterial för CTC, Bentone och Turboflame.
Arbetserfarenhet på CTC: 1/2 - 34 år
Ord som beskriver gruppen: "doers"

 

Om CTC

CTC grundades 1923 och har i år försett kunderna med värme och varmvatten i 100 år. Företaget ingår i CTC AB och är en av Europas ledande tillverkare av värmepumpar och inomhusmoduler. All utveckling och tillverkning sker i Ljungby.

Publicerat: 2024-03-12